DISTRIBUIȚI

Cu toții mergem pe drumurile la al fiecărui parcurs ori capăt ne așteaptă profesorul. El în chipul său senin sau povața lui, cu exemplul lui, cu lumina cuvântului și cu fila cărții deschisă. Așa ne-au învățat , cu aceste atribute miraculoase să ajungem la capătul drumului ales, unde ne-am pornit, să ne realizăm visele. Ei, profesorii, niciodată nu sunt „foști” în viața noastră. Sunt mereu profesori: de azi, de mâine, de totdeauna. Pentru generații mii-mii. Tot senini și tot iertători, tot bucuroși de noi, de suntem lăcătuși ori medici, profesori ca și ei ori producători, fermieri. Triodul speranței lor este că o să reușim. Că așa ne-am învățat, pentru asta s-au dăruit, uneori până la capătul răbdării și istovului- doar să reușim, făuritori de vremuri bune să fim. Profesorii noștri sunt ca niște stele în viața noastră, în continuă frumusețe și înțelepciune. De sunt tineri sau în etate. Tot în școală îi regăsim. De s-au retras în pridvorul casei, tot la ei venim. Și-i regăsim în dor de școală și de discipoli, în dor de a se mai dărui . Căci au fost și au rămas îngerii noștri de zbor.

(Un interviu despre profesorii noștri cu Mihai Curciuc ,șeful adjunct al Direcției Educație Sângerei)

-Domnule Curciuc, vremurile care le parcurgem cu toții în prezent ce înseamnă pentru actorii educaționali din instituțiile de învățământ din raion?

– O adevărată provocare, mă refer direct la contextul epidemiologic. Pentru a-i face față avem nevoie, poate mai mult ca niciodată , de o mobilizare fără precedent a experienței și competențelor acumulate de-a lungul anilor. De racordarea acestora la exigențele noilor timpuri și concentrare strictă pe prioritățile învățământului raional, aflat acum la o răspântie de opinii și fapte, situația ce ne dictează necesitatea stringentă de a decide asupra direcției, și mai ales, a metodelor prin care vom cuceri înălțimile propuse.
Specificul anului de studii 2021-2022 competențe pentru prezent și viitor în contextul experiențelor precedente vine să ne ajute în acest efort pe care, fără exagerare, l-aș califica drept unul de supravețuire. În condițiile actuale și de afirmare la model concret, prin grijă față de copii, cadre angajate în instituțiile de învățământ, prin asigurarea condițiilor de activitate elevilor și angajaților pe parcursul întregului an de învățământ.

– Care ar fi raportul dintre succes și eșec, teorie și practică, trecut , prezent și viitor?

– Corpul didactic și-a redirecționat activitatea spre realizarea idealului educațional, care constă în realizarea obiectivelor prioritare stipulate în Codul Educației și în Programul strategic de dezvoltare a sistemului educațional raional, standardele de calitate în contextul școlii prietenoase copilului, dar și Planul Direcției Educație de activitate, care constituie esența întregii activități manageriale în contextul modernizării sistemului educațional, orientat spre calitate.

Continuarea citiți în n.40 din 1 octombrie 2021